הקשר בין מרקטינג אוטומיישן (Marketing Automation) והגדלת מועדון הלקוחות שלכם

16.09.2018

הקשר בין Marketing Automation והגדלת מועדון הלקוחות

מערכת השיווק האוטומטית הינה פלטפורמה שבאמצעותה ניתן לתפעל ולשלוט בכל הקמפיינים הדיגיטליים הפונים אל קהל היעד הפוטנציאלי.

הודות למערכת Marketing Automation, ישנה אפשרות לשמר ולחזק את הקשר בין המותג ובין הלקוחות – בין היתר באמצעות מסרונים שונים, רשימות תפוצה וכדומה.

המטרה לרוב היא לפנות אל קהל היעד, לגרות אותו עם מוצר או שירות או העונה של הצורך שלו, לחתום איתו על עסקת המכר וכך להכניס אותו אל מעגל הלקוחות הקיים.

יצירת תנועה אל תוך האתר שלכם מבוססת על כתבות ומאמרים, תכנים מקצועיים וגם תכנים פרסומיים כדוגמת דפי הנחיתה או מודעות הפזורות באתרים הגדולים השונים.

במרבית המקרים, מה שקורה הוא שהלקוח משאיר את פרטיו בעמוד הנחיתה לדוגמא או בתוך הפרסומת שהוא נחשף אליה.

כך, הוא נכנס אל מעגל של לקוחות המקבל באופן אישי תכנים הרלוונטים אך ורק לו.

לב לבה של מערכת מרקטינג אוטומיישן היא למעשה היכולת לבצע אינטגרציה בין כל הקמפיינים כאשר המטרה? להבטיח כי הקמפיינים יקושרו אל הלקוחות.

באופן זה, ניתן ללמוד את דפוס הפעולה של הלקוח – כל הדרך במסע הרכישה שהוא מבצע.

מדידה מדוייקת של כל שלב ושלב מאפשרת לכם לבצע אופטימיזציה טובה יותר ומדוייקת יותר.

מה המשמעות הנגזרת מתהליכי מרקטינג אוטומיישן?

אתם יכולים ללמוד את שפת השימוש הדיגיטלית של הלקוח ולהיות עדים לאינטראקציות שהוא מבצע עם המותג שלכם בזמן אמת.

כך לדוגמא, אתם יכולים לראות האם הוא נכנס אל האתר שלכם, באילו עמודים הוא ביקר וכמה זמן הוא נשאר בכל עמוד.

אותו מידע מאפשר לכם לדעת באילו מוצרים הביע התעניינות הלקוח, האם הוא נמצא בשלב מחקר ראשוני על המוצר שאתם מציעים או שהוא בשלב מתקדם יותר, האם הלקוח מוכן לתהליך הרכישה וכדומה.

אותם נתונים מאפשרים לכם להכיר באופן כמעט אישי את הלקוח שלכם ובהתאם לייצור מערכים שיווקיים שונים שימנפו את חוויית הרכישה של אותם הלקוחות.

 

Marketing Automation - מערכת שיווק אוטומטית

Marketing Automation – מערכת שיווק אוטומטית

 החשיבות של מסע הלקוח

כשמדברים עם מסע לקוח, מדובר על מסע שעושה הלקוח על גבי הרשת עם גלישתו בדפדפן.

אותו מסע מבוסס על הדרך שהוא עובר בין אתרים שונים, מבצע השוואת מחירים וקורא המלצות עד לרגע בו הוא מחליט לבצע את העסקה.

למרות שרבים סבורים כי מסע הלקוח מתחיל רק בעת שהלקוח מתחיל להתעניין, דעו שלא כך הדבר:

  • המסע מתחיל מהרגע בו בית העסק מסמן את שוק קהל היעד וחושף בפניו את התכנים הרלוונטיים לו.
  • עם מסע נכון ללקוח, תוכלו גם אתם להפך את הלקוחות שלכם לשגרירים שלכם.

בכדי לייצר את מסע הלקוחות היעיל ביותר, עליכם לאמץ מסר דפוסים חשובים:

  • ראשית, להציג את המסר השיווקי בצורת פנייה אל הרגש, תוך שאתם דבקים במסר עקבי ואחיד.
  • עליכם להיות זמינים אל הלקוחות, ובעת שהם יחליטו כי הם מוכנים לפנות אליכם לקבל הצעה או רכישה, חשוב שהם יוכלו להגיע אליכם בקלות.

 הצטרפות למועדון לקוחות: איך עושים זאת?

אז איך תהליכים אלו נקשרים בסופו של דבר עם הגדלת מועדון הלקוחות שלכם?

מהלך של "מרקטינג אוטומיישן" תורם לחוויית המותג שאתם רוצים לייצר, וכך גם ניתן להגדיל מכירות, כמו גם נרשמים לניוזלטרים לדוגמא, המגיעים ישירות אל תיבת הדואר האלקטרונית.

כמו כן, ניתן לשמר את הלקוחות שכבר רכשו אצלכם מוצרים באמצעות יצירת מועדון לקוחות שיאפשר תקשורת בין המותג שלכם ובין הלקוחות הקיימים – מה שעתיד להגדיל את ההכנסות שלכם.

בעת שהלקוח נרשם למועדון הלקוחות שלכם, אתם יכולים לתקשר איתו גם במקרים בהם הוא לא רכש דרככם מוצר או שירות זמן מה.

באופן זה, ניתן לחשוף אותו לתכנים שיווקיים שונים, לרבות הטבות ללקוחות, מבצעים ואפילו מתנות המוענקות לו באופן אישי מכם.

כך, אתם משמרים אותו ומשאירים אותו במעגל הלקוחות שלכם. שימו לב כי גם במקרים בהם הלקוח לא הגיב כמצופה – לדוגמא עם רכישת המוצר, הרי שתוכלו לעקוב אחר דפוס ההתנהלות שלו וללמוד את מידת ההתעניינות שלו.

כן חשוב לדעת כי ישנה חשיבות רבה לחוויית הלקוח וטיפוחה. גודש של פניות מכם יכול לייצר הרתעה ולא הנעה לפעולה, כך שחשוב להעביר את הלקוח במסע הדרגתי עם חשיפת התכנים שלכם.

אם התעניינתם בMarketing Automation, עוד יכול לעניין אתכם:

צרו עימנו קשר