בתי עסק שונים ומגוונים מתפעלים כיום מועדון לקוחות – מועדון שבזכותו קהל הלקוחות נהנה משלל הטבות, בעוד בעלי העסקים נהנים מנאמנות ותחושת מחוייבות גדולה יותר של הלקוחות כלפי בית העסק.
מעבר לכך שהלקוחות הופכים נאמנים יותר למותג שאתם מובילים, הרי שמועדון הלקוחות הוא גם זה שמעודד צמיחה בהכנסות שלכם המגיעה מהלקוחות הקיימים.
בכדי להבטיח שאכן תוכלו לבצע יותר מכירות בעסק והגדלת עסקאות בעסק באמצעות כלי זה, חשוב מאד לנצל אותו בצורה מושכלת, תוך שדבקים באסטרטגיה מתאימה ההולמת מצד אחד את המותג ואת ערכו, ומהצד השני להתאים אותה לקהל הלקוחות – קהל היעד.
המטרה היא לעודד את הלקוחות לרכוש אצלכם שירותים או מוצרים, למרות שהם מוצעים להם גם בעסקים מתחרים ובכך לגרום יותר מכירות בעסק. הדרך לעשות זאת היא בין היתר עם מבצעים ממוקדים על מוצרים מסוימים המוצעים אך ורק למחזיקים בכרטיס המועדון.
בעת שאתם מפרסמים מבצעים המיועדים רק לקהל זה, אתם מרוויחים כפליים: אתם גם מחזיקים ביתרון שבא לידי ביטוי במחיר טוב יותר שיגרום ללקוחות לרכוש אצלכם, ואתם גם מעניקים להם את התחושה כי הם לקוחות מיוחדים ובכך להגדיל את יחסי שיפור מכירות בעסק
קשר אישי בין המותג ובין הצרכן הינו קשר שחשוב מאד לטפח. יום ההולדת הוא יום חג של פעם בשנה, וגם אותו תוכלו למנף לעסקה שתגדיל לכם את המכירות. הדרך לעשות זאת היא עם הטבות ללקוחות בימי הולדתם התקפות לתאריך הספציפי או לחודש יום ההולדת, לבחירתכם.
בעת שהלקוח שלכם מקבל הטבה ייחודית המגיעה רק פעם אחת בשנה, הוא במרבית המקרים ירצה לממש אותה. באופן זה, אתם משיבים בחזרה אל בית העסק שלכם את הלקוחות המחזיקים בכרטיס המועדון לרכישה נוספת.
ישנן רשתות גדולות המפרסמות מפעם לפעם אירועי מכירה גדולים ונוצצים כדי לגרום להגדלת מכירות בעסק אך ורק לחברי המועדון. כל לקוח רוצה להרגיש כלקוח VIP, ובעת שאתם אכן יוזמים אירועים סגורים שכאלו שהכניסה אליהם מותנית בחברות במועדון הלקוחות שלכם, אתם למעשה יוצרים תחושה של קבוצה סגורה.
מטבע הדברים, הלקוחות רוצים לקחת חלק באירועים סגורים שכאלו וליהנות משלל המבצעים המוצעים להם במסגרת האירוע בלבד. עם אירוע מכר גדול וממוקד, אתם יכולים להגדיל את המכירות שלכם.
מועדוני הלקוחות כאמור מציעים לקהל הלקוחות שלל הטבות ומבצעים שונים. עוד פתרון לשאלה – איך להגדיל מכירות בעסק, היא באמצעות מועדון הלקוחות היא עם מבצעי 1+1.
מבצעים שכאלו מושכים את קהל הצרכנים לרכוש את המוצרים המוצעים במבצעים שכאלו, זאת מאחר והם זוכים לקבל את אותו מוצר ללא כל עלות וכך אתם נהנים מיותר מכירות בעסק.
שימו לב, כי לעתים מבלי שהייתם מפרסמים את המבצע בפורמט זה, ישנה סבירות כי הלקוחות לא היו רוכשים את אותו המוצר.
דרך נוספת להגדיל את המכירות וגם ליצור קשר אישי עם הלקוח, היא באמצעות קופונים הניתנים אישית לחברי המועדון. חברות גדולות כיום עושות שימוש בכלי זה, כאשר מדובר על התאמה של מוצרים על פי דפוס הרכישות הקודם.
בעת שאתם מציעים ללקוחות שלכם הצעות ייחודיות המבוססות על מוצרים שהם כבר רכשו, סביר מאד כי הם ירכשו את המוצרים פעם נוספת – הפעם עם הנחה מיוחדת. ואתם? מגדילים את המכירות.
חוץ מהגדלת מכירות בעסק, תמצאו מידע נוסף כאן: