עסקים בתחום המסחר כמו רשתות אופנה, רשתות המוכרות מוצרים שונים לבית, מסעדות, בתי קפה ועוד הבינו את האוצר הגדול הטמון במועדוני הלקוחות.
רבים מהם מפעילים מועדון לקוחות פעיל ואנרגטי היוצר עסקאות מכירה רבות מדי יום, דבר התורם לעיבוי ההכנסות של העסק וברוב המקרים גם להגדלת רווחיו הכספיים.
עסק שאין לו עדיין מועדון לקוחות ומעוניין להקימו, חייב לפעול בדרך הנכונה כדי שהמשאבים הרבים שיושקעו בתהליך של הקמת מועדון לקוחות, לא ירדו לטמיון עקב טעויות אסטרטגיות או תפעול שאינו תואם את צרכי הלקוחות.
התשתית היא בניית מועדון לקוחות שתכלול את מרב הלקוחות שאפשר לגייס ולהגיע להקמת מועדון לקוחות, מועדון שיפעל לאורך שנים וילווה את ההתפתחות הטבעית של החברה על רבדיה השונים ועל אפיקי המסחר שלה שישתנו מעת לעת.
את בסיסו האיתן של מועדון הלקוחות אפשר תמיד למנף וכך להגיע לתוצאות עסקיות מקסימליות הנחוצות מאד ליציבותו הפיננסית של העסק.
הראיה האסטרטגית יוצרת תכנון מוקדם על נראותו של מועדון הלקוחות, ייעודו, מטרותיו ואופן הפעילות היום יומי שלו שיבדל אותו מהעסקים המתחרים, שיטת שיווק מוצריו ועוד.
רק לאחר קבלת מלוא ההחלטות הללו אפשר לצאת לדרך ולתכנן לפרטי פרטים את הקמת מועדון הלקוחות.
איתור קהל היעד מתבצע באמצעות רישום הלקוחות הרוכשים את מוצרי החברה בחנויות שלה ברחבי הארץ או באמצעות הרשמה באפיקים הדיגיטליים:
כל לקוח שיצטרף למועדון יסווג מראש לסגמנט התואם את הרגלי הקניה שלו וזאת כדי ליצור אפיקי שיווק ייעודיים לכל נישה.
ככל שהשיווק יתמקד בפניה הנכונה לכל אחת מהקבוצות כך תגדל האפקטיביות של מכירת המוצרים המתאימים להם ביותר.
לקוחות נאמנים למועדון לקוחות אם הוא משרת את האינטרסים שלהם ומאפשר להם רכישה של מוצרים שהם רוכשים ממילא בכל חודש במחירים מוזלים השמורים רק לחברי מועדון הלקוחות.
העדכונים היומיים של נתוני מועדון הלקוחות תופסים ממד חשוב בשמירה על המידע.
הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לחברות לראות בכל רגע נתון מה קורה בפעילות במועדון, מי הם הלקוחות שהתווספו ומיהם אלה שנטשו.
המידע הרב יאפשר הסקת מסקנות וקבלת החלטות על דרכי פעולה חדשות בהתאם לצורך.
לקוחות החברים בכמה מועדוני לקוחות, מחפשים תכנים ועדכוני מידע מרתקים, מסקרנים ושימושיים עבורם. אם התוכן אינו מעניין והחוויה אינה מעצימה הם לא יצטרפו מלכתחילה למועדון.
לכן יש להקפיד על העברת מסרים נכונים ואיכותיים באפיקים הדיגיטליים השונים שיסחפו את הלקוח לפעילות ויירתמו אותו להצטרף למיזם.
חשוב שמנהלי מועדון הלקוחות יהיו יצירתיים ויפתיעו כל הזמן במבצעים ובהטבות חדשות. אם לא יהיו הפתעות חדשות מעת לעת, קיים סיכוי שלקוחות יעזבו את מועדון הלקוחות.
מועדון לקוחות הוא הבסיס הרחב והאיתן לקיומו של עסק לאורך שנים רבות ולכן יש להשקיע בפעולות ההקמה שלו הן זמן והן משאבים כדי להגיע לתוצאה שתוביל להכנסות מקסימליות.