הבידול העסקי שלכם דרך מחקר מתחרים חכם

25.08.2023

זה לא שאתם צריכים להיות החברים הטובים ביותר של המתחרים שלכם, אך בהחלט תוכלו ללמוד מהם לא מעט.
רבים סבורים כי מחקר מתחרים הוא מחקר שמתמקד אך ורק בסיפורי ההצלחה הגדולים, אך בפועל חשוב ללמוד גם מעסקים שלא צלחו.

המטרה: לדעת מה לעשות, ובעיקר – מה לא לעשות.

ניתוח מתחרים הוא צעד אסטרטגי לגיטימי ונכון, שמאפשר לכם לבחור בנתיבים שיעלו אתכם על הדרך המהירה להצלחה.

הסיכוי של עסק להצליח לאחר ביצוע מחקר מתחרים, גבוה יותר בהשוואה לעסק שיוצא לדרך מבלי לבצע בדיקות מקדימות חיוניות שכאלו.

 

כלים לביצוע חקר מתחרים

ישנם כמה כלים מומלצים דרכם תוכלו לבצע את חקר המתחרים שלכם (דרכם תוכלו ללמוד על השחקנים החזקים ביותר):

 Semrush – לטובת ניתוח ה-SEO

 Woorank – לטובת קבלת מידע על מילות מפתח

 Alexa – מידע על דירוג האתר במנועי החיפוש

חקר מתחרים

מחקר מתחרים – איך עושים אותו ולמה אתם צריכים את זה?

צמד המילים "מחקר מתחרים" נשמע מעט מאיים, והוא אף מגלם בתוכו מעין תחושה של מסתוריות.

עם זאת, חשוב להבין כי מחקר המתחרים אינו מצריך מכם לשבת ברכב עם משקפת ולבחון את הפעילות של העסק המתחרה.

כיום, תוכלו ללמוד המון על המתחרים שלכם דרך הפעילות שלהם ברשת – באתר הבית, ברשתות החברתיות, באמצעות ידיעות שונות באתרי כלכלה וכיוצא בזה.

כעסק חדש ששואף להשתלב בענף מסוים, אתם מוכרחים להגיע עם ידע בסיסי.

אותו ידע כמובן מתורגם לכוח, ואפשר לומר כי המתחרים שלכם עשו בשבילכם את העבודה השחורה: הם התנסו בפועל בזירת המשחקים, וכעת, כשאתם לומדים דרכם את חוקי המשחק – אתם יכולים להצטרף אל המגרש לא כשחקני חיזוק, אלא כשחקנים מובילים!

 

אז מה נותן לכם מחקר המתחרים בפועל?

 היכרות עם המתחרים הגדולים שלכם בשוק

 היכרות עם דפוסי הפעולה והשיווק שלהם

 זיהוי נקודות החולשה של העסקים המתחרים

 זיהוי הבידול העסקי של העסקים המתחרים

 היכרות עם קהל היעד אליו פונים המתחרים שלכם

 גזירת מסקנות: מהם השירותים / מוצרים הפופולריים ביותר

 האם ישנם אזורים מומלצים יותר לשווק בהם את העסק

 

דוגמה למחקר מתחרים: בוטיק אופנה לנשים

אפשר לקחת לדוגמה יזמיות צעירות שרוצות להקים בוטיק אופנה לנשים.

מדובר על תחום די מאתגר, בעיקר בתקופה בה נשים רבות נוטות לרכוש את פריטי הלבוש שלהן אונליין.

רגע לפני שחושבים על לוגו, סלוגן, מעטפת עיצובית ודגמים, חשוב להבין לאן נכנסים. היכרות עם המתחרים (או המתחרות) החזקים ביותר בענף הספציפי, מאפשרת לכם לקלוע למשבצות שכבר הוכחו כעובדות:

 דיוק קהל היעד (נשים בגילאי 24-32, או אולי דווקא 38-46)

 מהי התדירות שבה יוצאים במבצעים

 השפה בה מתקשרים את המסרים ללקוחות

 איך נראית חנות האונליין (ממשק, חווית שימוש, צבעים)

 אילו רשתות חברתיות מפעילים המתחרים

 

דגשים חשובים לביצוע ניתוח מתחרים

מחקר המתחרים כפי שהוא מתנהל כיום, בעידן הדיגיטלי, שונה מכפי שהוא התבצע בעבר.

כיום, חשוב מאד לחלוש על כל הנכסים הדיגיטליים של המתחרים שלכם – הם יספרו לכם לא מעט על המתחרים ועל אופי פעולתם:

 האם ישנו אזור של בלוגים / מאמרים באתרי המתחרים

 עד כמה הם משקיעים בתכנים אינפורמטיביים

 כל כמה זמן מתעדכנת הקולקציה באתר

 האם המתחרים שולחים ניוזלטרים

 עד כמה הפייסבוק והאינסטגרם מתוחזקים

 האם המתחרים עושים שיתופי פעולה עם מובילות דעת קהל

 

זהו את הבידול העסקי שלכם דרך מחקר המתחרים!

מדובר על כלי אסטרטגי שמעניק לכם ארגזים של ידע! אולי הדבר הטוב ביותר שתוכלו להשיג דרך המחקר, הוא זיהוי הבידול העסקי שלכם.

הבידול העסקי יכול להיות בדמות ייבוא של פריטי לבוש במהדורה מיוחדת ומוגבלת רק לכם, אך הוא גם יכול להיות בדמות מועדון לקוחות לרוכשות שלכם. מהם היתרונות של מועדון לקוחות?

 פיתוח תחושת נאמנות בקרב הלקוחות

 יחס אישי הניתן לכל לקוחה

 הטבת הצטרפות מיוחדת ומפתה

 מבצעים תקופתיים הרלוונטיים רק לחברות המועדון

אולי יעניין אתכם לקרוא על:

שימור לקוחות קיימים

להעמקה בנושא- צרו עימנו קשר