אחד האתגרים הגדולים ביותר המשותפים לכל בעלי העסקים הוא הנושא של שימור הלקוחות.
לעתים, נדמה כי הכנסת לקוח חדש אל מעגל הלקוחות הינה פשוטה יותר בהשוואה למלאכת השימור שלו.
דעו כי באמצעות ניתוח נתונים BI אתם יכולים לשמר את הלקוחות שלכם ולהעניק להם מניפה של פתרונות העונה על צרכים שונים.
מטרת העל של כל עסק היא להצליח בטווח הקצר וכמובן שבטווח הארוך.
היותכם קשובים וחשופים לניהול הביצועים העסקיים שלכם, מגדילה את סיכויי ההצלחה שלכם.
בעת שאתם מנהלים את המידע הקיים, מספקים לדרג הבכיר שעובד אתכם מידע חיוני ויחד אתם מצליחים לזהות טרדנים שונים – אתם יכולים להשפיע על פעילות החברה וכך להתאים עצמכם יותר אל הלקוחות שלכם.
כיום ישנם המון בעלי עסקים – קטנים וגדולים גם יחד, המפעילים מועדון לקוחות.
שימו לב כי למרות שמטרת העל הראשונית היא לצבור עוד ועוד לקוחות ולהפוך את המועדון שלכם לגדול מאד, הרי שישנה מטרה נוספת שאסור לכם לקפח אותה: ככל שיהיו לכם יותר לקוחות במועדון, כך אתם יכולים ללמוד את ההרגלים והדפוסים של יותר לקוחות.
בעת שאתם לומדים את הקוויים לדמותו של הלקוח, אתם יכולים להגדיל את ביקוריו בעסק שלכם – מה שבסופו של דבר מסתכם בהכנסה גדולה יותר.
עולם הבינה העסקית הוא למעשה כלי חיוני שאתם יכולים להסתייע בו.
באמצעותו, אתם יכולים להגיע להחלטות העסקיות הנכונות ביותר, לרבות אסטרטגיה שיווקית נכונה, חשיפת תכנים לקהל היעד וכדומה.
הודות למערכת שכזאת, אתם מקבלים שיקוף מלא על כל נתוני החברה שלכם, כך שאתם יכולים לנתח את אותם הנתונים ובהתאם להמשיך לדבוק באסטרטגיה הקיימת, או לחילופין לשנות אותה.
הודות למערכת מסוג שכזה, אתם יכולים להיות במצב של נסיקה דרך קבע. כידוע, הדבר המתסכל ביותר הוא להיות מודעים לפוטנציאל הרב, אך מבלי שניתן לממש אותו.
עם מערכת זו ניתן לנתח מאפיינים שונים שדרכם יהיה ניתן לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם, ובעיקר עבור הלקוחות שלכם.
כך לדוגמא, אתם יכולים ללמוד על התנהגות הלקוחות, אתם יכולים לצפות בדו"חות שונים שיציגו בפניכם מידע חיוני על מועדון הלקוחות שלכם, אתם יכולים לבדוק מה האפקטיביות של כל מבצע ומבצע שאת מפרסמים, לנתח קמפיינים שפרסמתם וכדומה.
מעקב שכזה הופך אתכם מדויקים יותר – וזה המידע שבסוף מגיע אל הלקוח.
אתם מדויקים יותר, והלקוחות נשמרים יותר.
הודות למידע הרב המוצג לכם, אתם יכולים להסיק מסקנות שיובילו אתכם למעשים שבסופו של דבר יקדמו אתכם.
לדוגמא: אם אתם מזהים כי הלקוחות שלכם רוכשים בממוצע ב-150 שקלים, הרי שעל מנת להגדיל את המכירות שלכם, תוכלו לצאת במבצע כי לקוח שרוכש סל של יותר מ-200 שקלים מקבל שי.
דוגמא נוספת יכולה להיות עם היכרות שלכם את הלקוחות ויצירת קשר אישי איתם.
אתם מזהים כי ישנו לקוח שרוכש את אותו המוצר דרך קבע? תוכלו לשלוח לו קופון הנחה למוצר ספציפי זה – מה שישקף בפניו כי אתם "רואים" אותו, ומעבר לכך – הוא ישוב אליכם פעם נוספת וישאר לקוח נאמן שלכם.
כך, בין היתר, ניתוח נתונים BI משמר את הלקוחות שלכם.
אולי יעניין אתכם גם:
רוצים להבין את הדקויות? לחצו כאן ותגלו